2019. március 24., vasárnap

A fejlődésről,egy sétáról, további terveimről.

Íme nézzétek,hallgassátok a legújabb bejegyzésemet, valószínűleg többször fogok videóval jelenkezni ezentúl.

https://youtu.be/rMArDoU6vZA

2019. március 4., hétfő

Haladás!

 2 hete nem jelentkeztem, de ez nem azt jelenti, hogy nem haladok. 4kg-t adtam le eddig, (93.6kg-ot mértem tegnap reggel) a körfogataimat nem mértem, de érzésre csökkent a hasam, a derekam. Bevezettem a Runtastic Results app saját testsúlyos köredzéseit is a sétálás mellé. Ez az app fizetős, csak a letöltése ingyenes, emiatt természetesen az app értékelésénél megy a hiszti. A Runtastic appjaihoz hasonlóan kiválóan működik. Már egy ideje előfizettem rá, ezzel az összes Runtastic app prémium verziójára is előfizettem.  Egy 12 hetes programot csinálok, ami fél óra alkalmanként, bemelegítéssel és nyújtással együtt. Már egy héten kétszer is lehet csinálni, maximum hetente 5-ször. Én három alkalmat céloztam be egy héten. Ebből pénteken és vasárnap biztosan tornázom, és hétközben általában kedden vagy szerdán. A kedd azért jó, mert 10 órám van aznap (tanítok), általában eléggé elfáradok, úgyhogy jól jön egy kis extra vérkeringés az agyamba a nap zökkenőmentes folytatásához. 😃A gyakorlatok: terpeszbe ugrás, 4 ütemű fekvőtámasz, felülés, fekvőtámasz, guggolás. Szerencsére egy polifom matracon kívül nem kell más felszerelés.

 Az influenza most ért ide hozzánk.   Erre a hétre az edzéseknek búcsút mondhatok. Viszont van egy csomó lemaradásom, amit legalább pótolhatok. Cikkolvasás (rászántam magam a Ph.D-re, le kellene adni egy előzetes kutatási tervet a főnökömnek.)

Kitűztem az edzési célomat is: a munkahelyemre a 4. emeletre gyalog megyek fel, kettesével véve a lépcsőket. Szerintem ez a cél elérhető 2019. június 30-ig.

2019. február 15., péntek

Hogy haladok.. +extra motiváció.

Érdekes módon nem híztam és nem is fogytam, de a derékbőségem szinte biztosan kisebb. Az edzésekből csak a gyaloglás valósult meg, ezen a héten még az sem, mert jól megfáztam. Sweatcoinból viszonylag sokat gyűjtöttem.  Ez egy zseniális kis alkalmazás, ami idővel némi pénzt hoz a konyhára gyaloglásért cserébe. Az app célja (azon túl, hogy a fejlesztői pénzt keressenek ) a motiváció, amit az én esetemben sikeresen megvalósítottak. Én nagyon örülök ennek az appnak, mert a már megszűnt Pact helyére igencsak kívánkozott egy hasonló alkalmazás. ( Ott a MyFitnessPal-t és a FitBit-et kellett szinkronizálni a Pacttel, 10000 lépésnek és legalább 1200kcal-nak kellett meglenni. Mindig jóváírt egy kis pénz 5$ után fizetett.) A Sweatcoin esetében csak a szabadban végzett séta számít, mert az alkalmazás a megtett lépéseket ÉS a gps szerint megtett távolságot is figyelembe veszi. Ezenkívül ha a te linkeden keresztül regisztrál valaki, kapsz 5 sweatcoint. Ezeket a coinokat kell gyűjtögetni. Be lehet váltani az éppen aktuális kínálatra az app piacterén (postaköltséget mi álljuk), de el is lehet adni a coinokat. Azoknak javasolható,akik rendszeresen gyalogolnak,kirándulnak, futnak, esetleg kerékpároznak kint a szabadban. Mielőtt valaki elkezdi szidni, hogy nem fizet, a legnagyobb díjakat Pl: 1000$ PayPalra) Magyarországon elő ember nem is tudja még átvenni,mert ahhoz 2 minimum évig kellene sétálgatni és 20000 coint gyűjteni. Szerintem aki sokat tartózkodik (és sokat gyalogol/fut) kint a szabadban, annak érdemes belevágni. Nem kell fizetni semmit, az app elfér a telefonodon, Plusz időt nem  igényel. Maximum a toborzás vesz némi időt igénybe. Tehát ha úgy gondolod, hogy megéri regisztrálj bátran!
Még egy dolgot megpróbálok, hogy többet mozogjak. Csatlakoztam egy futam erejéig a Virtuálfutókhoz. A futás nem virtuális, viszont a futamok teljesíthetők a világ bármely pontjáról,általában 2-nap van rá. Bármely gps-es fitnesz alkalmazással lehet teljesíteni, egy képernyőfotót kell az eredményről feltölteni a honlapra. Nincs szintidő sem,tehát a saját csúcsodat döntheted meg.

2019. február 3., vasárnap

13 hetes életmódváltás

Hosszú idő után visszajöttem. Tegnap elkezdődött  13hét.hu -n a 13 hetes életmódváltó program. Természetesen beneveztem rá. Feladatok: legalább heti 3 edzés, súlyzós a és kardio egyaránt. Az edzéseket valószínűleg otthon végzem majd. A kario szabadban gyaloglás lesz mert gyüjteni szertnék Sweatcoint. Az étkezés úgy történik ahogy eddig is amikor dolgoztam. Reggel csinálok  magamnak zabkását vízzel, xilittel és fahéjjal, 50 g kicsi szemű zabpehelyből. Ebéd a Kórház téren elvő EUREST étteremben, vagy a Maláta Söröző és Étteremben. Mindkét helyen van lehetőség zöldség-hús kombó evésére. Esetleg valamilyen salátadobozt veszek, ha nem jutok el az étterembe enni. Vacsorára salátát eszem felvágottal, a salátát készen veszem... Ha nagyon éhes vagyok, egy szelet kenyér megengedett. Tízóraira-uzsonnára valamilyen gyümölcs pl. egy alma jár. Szerintem ez jó lesz. Az étkezést amíg lehet, nem szeretném túlzottan tervezni.

Legalább heti 1 bejegyzést tervezek ide beírni...a mobilomon is fent van az app, remélem meg tudom csinálni.

2018. szeptember 8., szombat

Az étrend tartása egy rémálom....

Nem véletlenül nem jelentkeztem. Ezután fogok. Igaz,hogy az étrend tartása nagyon nehéz és úgy látszik, hogy meghaladja az erőmet már megint. De a mozgást tudom tartani. 3-szor egy héten sportoltam valamit ez volt a minimum. Ennél inkább többet mozogtam,mert a konditermünkben sokszor voltam. A rozzant szobabiciklit kicseréltük egy kicsit jobbra. Ennek az óra része működik,  igaz az ellenállása nem annyira.

2018. július 31., kedd

Visszajöttem a nyaralásból

Nagyon klassz volt. Montenegróban voltunk. A szállás és a kaja is príma volt. A kalóriák számolása elmaradt így bizony felcsúszott egy kis súly. Ebből is látszik, hogy az én esetemben nem jön be az, hogy nem kell a kalóriaszámolás, csak az egészséges táplálkozás a fontos. A kettő együtt ér csak valamit, sajnos. De a kalóriaszámolás a legfontosabb, mert ha valamiért nem tudok egészségesen enni, az adagok ellenőrzése a kezemben marad. Na ez csúszott el most. Megint hallgattam az okos fitnesz edzőkre, akik ezt vallják. Vallhatják, de ez nálam akkor sincs így. Mondjuk az sem segített a dolgon, hogy elfelejtettem elvinni a pajzsmirigy gyógyszeremet, így egy hét kimaradt. Remélem hamarosan helyreáll a megszokott rend. El kell fogadnom, hogy kemény munka és szervezés nélkül az egész nem megy. Július 28-án éjfél után értünk haza, 9 órakor indultunk. Mostanra tértem csak igazán magamhoz, ma már 4-4:30 körül fent voltam és bicikliztem egy fél órát a szobabiciklimen. Közben filmet néztem, úgyhogy még unalmasnak sem volt mondható a mozgás. Ja és időnként megtűzdelem fél perces "sprintekkel" is a normál tempójú tekerést. Itt a képernyőkép az edzésről. Az intervallumok nem igazán látszanak.



Konditermi edzéseket is beiktattam, szerintem azt is elkezdem újra.

Az étrendemen is változtatni fogok, a Peak Girls fitnesz modell anyuka diétáját fogom alapul venni. Már legyártottam a bevásárlólistát, néhány dolgot meg is vettem hozzá. A két felső listát kell nézni.


2018. július 18., szerda

Segèdeszközök az edzéshez.

Elég régen írtam ide. Pedig valamennyi időt szánnom kell az írásra, különben nem lesz a blogomból semmi. Többször is elő fog fordulni, hogy inkább videót posztolok ki, azt talán rövidebb idő alatt megcsinálom. Legalább egy héten egyszer írok ide. Valószínűleg hétvégén, szombat-vasárnap.

Másfél kg ment le azóta, hogy először írtam. Végül nem jegyeztem fel a bevitt kalóriákat. Viszont a fél óra szobabiciklizés mellé lementem a konditermünkbe. Volt edzéstervem is, Fitness Buddy alkalmazást használtam. Már régebben megvettem, a "pro verzióját, így rengeteg gyakorlat található benne. Vannak beépített gyakorlatok, saját testsúlyos edzések, súlyzós edzések, sőt még bizonyos sportokhoz kondicionáló edzéseket is lehet taláni az appban. Van hozzá prémium előfizetés is. Ezt nem javaslom, mert:
1. nem tudsz belépni az általad választott prémium edzésprogramba, tehát az alkalmazásnak ez a része egyszerűen nem működik. 2. Szerintem bőven elég amit a prémium előfizetés nélkül kapsz. Legalábbis egy ideig az lesz. Saját edzésterveket is lehet az alkalmazásba írni. A megadott linken elvileg elérhetőek az alkalmazásról készült képek is.

Még egy alkalmazást és eszközt használok: a FitBitet. Jelenleg egy FitBit zip lépésszámlálóm van. Ez a legegyszerűbb FitBit eszköz, lehet karóraként hordani (amennyiben az ember (vagy az asszony) vesz hozzá megfelelő szíjat), de inkább a nadrág derekára tűzhető. Elemmel működik, nem kell tölteni. Az a jó benne, hogy bármikor megnézhetem, hogy mennyit léptem, ugyanis van kijelzője.Ez egy egyszerű lépésszámláló, amelyet bluetooth segítségével a telefonra feltöltött FitBit alkalmazással szinkronizálni lehet.


2018. július 2., hétfő

Újratervezés

3:23 van. Valamiért nem tudok aludni. Miután majdnem visszahíztam az összes leadott súlyomat,újrakezdem... Semmi extra, csak a szokásos kalóriaszámolgatás, diéta, mozgás. A diéta : cukor, fehér liszt kizárva.
- Reggeli:zabpehely esetleg mellé valami szalámi, paradicsom,paprika
- 10órai:egy szem gyümölcs. (Nem egy szem cseresznyére gondolok,nyilván abból több. Inkább egy szem alma, barack.)
- Ebéd: itt sok mindent megengedek magamnak, ha a cukor és a fehér liszt ki van zárva, ehetek egy kis rízst, zöldség kötelező, valami húsféle, lehetőleg nem rántott. (Ha minden kötél szakad, Jolly Joker-nek ott a zabpehely. Sokakat szerintem kiráz a hideg ha arra gondolnak, hogy csak úgy natúr egyék, de némi vízzel nem olyan száraz, az íze pedig eléggé semleges ahhoz, hogy szinte bármihez megegyem. Persze nagyon jól laktat is. A vércukrot sem viszi fel. Olcsó, könnyen  be lehet belőle tárazni. Köretnek leginkább akkor használom,  ha tésztafélén kìvül tènyleg nincs más.)
- Uzsonna: gyümölcs
- Vacsora: saláta, szalámi. A mozgás fél óra szobabicklizés, gyaloglás.
A kalóriaszámlálást  a MyFitnessPal alkalmazással végzem (még mindig). 1670kcal engedélyezett. Most még az adagokat próbálom csökkenteni, kevés sikerrel. 97kg vagyok. 2014-ben 103-ról indultam.